"Militarul fanfaron" - o piesa jucata in premiera la Ziua Bloggerilor - Lucica Radu

joi, 14 februarie 2013

"Militarul fanfaron" - o piesa jucata in premiera la Ziua Bloggerilor


Pentru mine, familia pana acum ceva timp insemna: Constanta, parintii mei si cam atat. Atunci cand Bucurestiul m-a adoptat am mai descoperit ca mai fac parte din doua familii, iar una din ele este familia Teatrului Masca. Si ca sa va mai spun un secret, inainte sa intru in subiectul articolului, am sa va spun ca una dintre cele mai de suflet urari pe care le-am primit de ziua mea a fost cea din partea Teatrului Masca. :)

Aseara, intr-un cadru intim si relaxat ne-am revazut cu actorii Teatrului Masca pentru a treia editie a evenimentului "Ziua Bloggerilor la Masca". Pentru aceasta editie, am avut onoarea sa fim primii care vizioneaza spectacolul "Militarul fanfaron", spectacol ce va avea avanpremiera pentru public, vineri 15 Februarie ora 19.00 și premiera, sambata 16 februarie, ora 19.00. Emotii pentru toata lumea...zarva mare pe holurile teatrului si deodata usile salii se deschid...pentru noi, oamenii mici ce am venit la spectacol. Premierele mereu sunt incarcate cu emotie, dar la o premiera jucata in fata unui public ce are posibilitatea sa scrie despre tine, intr-un mod subiectiv, fara a fi critic de teatru, cred ca emotia este de doua ori mai mare. Teatrul Masca, isi asuma de ceva timp statutul de a fi teatrul cu cea mai mare activitate in social media si o data cu asta si-au asumat toate riscurile care pot veni pe aceasta cale... Dar, "riscuri" este un cuvant dur...pentru ca nu cred ca poate cineva scrie ceva rau despre spectacolele lor :).

Zarva, s-a potolit, noi ne-am gasit locurile in sala, ne-am dat telefoanele pe silent si ne-am pregatit pentru aproape doua ore de teatru de buna calitate. "Militarul fanfaron", este o piesa la care razi cu pofta, te amuzi la replici si situatii rupte din viata reala si ce este cel mai important te rupi pentru doua ore de viata si de problemele tale. Aplauzele de final sunt cele care imi dau fiori de fiecare data, incerc sa strig BRAVO cat mai tare, dar de multe ori simt cum glasul imi este gatuit de emotie. Probabil ca empatizez mai mult decat este cazul sau poate nu....poate acele emotii sunt ale mele...emotii pozitive care-mi fac mereu seara de teatru mai placuta.

Am descoperit actori noi, tineri, cu un potential de lucru foarte mare. Ma bucur nespus, ca exista tineri care in timpul liber merg la cursuri de teatru chiar daca au de invatat pentru BAC sau ar putea merge in club sa se distreze. Felicitari tuturor actorilor pentru arta si precizia cu care au jucat.

Pentru o seara plina de romantism îmbibat in comedie va recomad din suflet sa mergeti la piesa "Militarul fanfaron" de la Masca. Nu o sa regretati nicio clipa aceasta alegere.

Multumesc Anca Florea si Mihai Malaimare pentru invitatie! Si multumesc inca o data actorilor Teatrului Masca pentru un spectacol minunat.

In incheiere...ce pot sa zic mai mult decat..."Du-te maaaa!" :)

Un comentariu:

Ionut spunea...

Buna!

Citind mesajul despre spectacolul de la Masca am aflat ca o fost ziua ta.
Iti doresc sa ai puterea sa traiesti viata la maxim!(nu sunt un fan al urarilor cantitative).
Scriai in ultimul mesaj ca reusesti sa te detasezi de lumea ta si ca poti intelege personajele si lumea lor.
Referitor la mine si experienta mea cu teatrul(limitata) ca spectator pot spune ca nu ma detaseaza foarte tare si nici nu doresc asta dar ca imi arata o latura a unor experienta pe care le-am trait si pe care le-am uitat sau peste care am trecut mai superficial.Deci teatru=aducere-aminte.
O alt aspect e ca teatrul imi propune alta abordare a unor situatii,experiente-un alt punct de vedere(Interesant).Deci teatru=deschiderea,largirea orizontului.
Totodata teatrul te provoaca prin prisma emotiilor transmise sa reflecti asupra subiectului in sine.(e literatura,filosofie etc.VERBALA).
Deci teatru=invitatie la reflectie.
Teatrul,mai ales intr-o epoca precum asta,te face sa razi si sa zambesti,ceea ce este o calitate teribila si un atu social.Deci teatru=relaxare.
Cred ca astea ar trebui sa fie un teatru bun,desigur,in linii mari.
Referitor la personaje si lumea lor nu vad foarte multe diferente pentru ca "nimic nu e nou sub soare". Tipologiile umane sunt aceleasi,dorintele sunt aceleasi,mijloacele de atingere a scopurilor nu s-au modificat radical.Singura diferenta e data de progresul tehnologic care ne-a influentat viata.
Ma intereseaza enorm ochiul care le vede si cum le transmite(dramaturg,regizor,actori etc.)-aici sta adevarata arta si talentul(puterea de a transmite emotiile tale celorlaltiprin intermediul scrisului,jocului pe scena etc.).E un mod de comunicare care ,de multe ori,sufera transformari mari(diferenta dintre carte si o anumita reprezentatie).
Trecand la alt subiect si anume ultimul spectacol vazut la Masca:"Sluga la doi stapani" pot spune ca nu a fost o experienta de repetat.
Actorii au fost foarte activi si energici(ar fi facut-o si pe Nadia Comaneci sa paleasca),la fel s-a intamplat si la"Comadia erorolor" dar dincolo de freamatul asta nu am reusit sa inteleg mai nimic.
Actorii au incercat 2-3 interactiuni reusite cu publicul dupa reactia unora.
Oricum,dupa spectacolul asta am realizat ca ei au un limbaj si un fel de a transmite mesaje la care eu sunt strain,ermetic chiar.
"Relatia" mea cu teatrul asta se opreste aici,cel putin pentru un timp.
Am vazut un lucru care ma bucura:unii parinti isi aduc copiii la Masca ceea ce nu se prea intampla la alte teatre.Mi se pare un exemplu bun de urmat pentru parinti:sa-i arati copilului tau ca exista si alt mod de comunicare,nu doar T.V.,calculator.....Un copil "virusat"la varsta potrivita cu ceva educativ,benefic...este salvat,imunizat.
Ai scris ceva de niste cursuri de teatru care mi se par foarte ok si chiar as avea nevoie de ele numai ca timpul liber pe anul asta s-a cam terminat pentru mine(doar iarna le pot face).M-ar ajuta mult sa trec peste emotiile pe care le am uneori cand vorbesc in fata a 15-20 persoane in prezentari.Cred ca spontaneitatea ar fi mult mai ok.
La varsta adolescentei cred ca astfel de cursuri sunt absolut minunate.
In primul rand,ele dezinhiba cursantul daca e cazul(unde exista inhibitie nu exista progres),imbunatateste mult abilitatile de comunica si il face sa inteleaga mai bine problemele pe care le traieste prin TRANSFERUL DE ROL(autocunoastere).
Cursurile astea cred ca sunt si un mod foarte bun de socializare reala nu virtual
-mimetica si o foarte buna terapie..



O zi buna!
Ionut

P.S.: Fara contradictii nu exista progres,de nici un fel

@templatesyard