"Soseaua Catelu 42" - o carte pe care o citesti dintr-o suflare - Lucica Radu

duminică, 13 ianuarie 2013

"Soseaua Catelu 42" - o carte pe care o citesti dintr-o suflare


Mi-am tot cautat cuvintele pentru a incepe acest articol si cred ca inca le caut incercand sa va transmit ceea ce am simtit eu citind aceasta carte...

Cutremur, durere, criza de identitate, putere, lasitate, frustrare, iubire si ura....
Un cutremur imens in viata unei fiinte sensibile, pe care nimeni nu reusea sa o inteleaga si sa o sprijine asa cum trebuie! O poveste scrisa pe nerasuflate ca si cand si-ar fi deschis sufletul stand pe canapeaua unui psiholog si acesta ar fi luat totul din ea. O sinceritate pe care putini dintre noi am putea sa o asternem in orice moment si nu doar intr-o carte...

Citind povestea de viata a Alinei mi-am amintit pasaje din scurta mea copilarie prinsa in perioada comunismului dar si de viata mea de dupa revolutie...Cand ma gandesc ca nu am avut totul si ca am plans de multe ori dorindu-mi diverse lucruri (nu, nu am fost un copil alintat, nu am batut din picioare pentru jucarii sau cine stie ce lucruri marete, ci am suferit in linistea mea atunci cand parintii imi explicau ca nu sunt bani pentru anumite lucruri) acum imi dau seama ca in pofida multor probleme am avut un lucru important si anume, FAMILIA. Sunt sigura ca in ciuda saraciei si a multor frustrari la care a fost supus personajul cartii, Alina, nu ar fi suferit atat de mult si nu ar fi cazut in patimi greu de iesit daca ar fi crescut intr-un camin cald, unde chiar si acea paine uscata sau ciorba chioara i s-ar fi parut mult mai bune....

Nu o sa va povestesc cartea aici, vreau sa va incit sa o cititi fara prejudecati, fara sa judecati ci pur si simplu sa ii luati povestea de viata ca atare.

Despre teama de a fi prea sincera, Alina povestea la evenimentul de lansare a cartii ca:

"Mie mi-e frică de avion. Mi-e frică de dentist. Mi-e frică de celulită. Mi-e frică c-o să mor cât fata mea este încă mică, pentru că fumez mult. Am o mulţime de frici. Nu mi-e frică însă să spun ce am făcut, unde am greşit, cât am păcălit, că m-am crezut şmecheră şi m-am dat deşteaptă când nu era cazul. Ştiu că sinceritatea pare un lux, dar pentru mine nu e aşa. Nu cred că-mi asum riscuri prea mari spunând că l-am minţit pe cutărică, că am furat din nu ştiu ce daruri sau că m-am prostituat ca să am ce juca la ruletă. Nu sunt mândră de toate astea, dar nu mă tem de consecinţele sincerităţii mele. Pentru mine a fi sincer înseamnă să fii liber. Mi-e mult mai frică să mint. Primele lecţii despre minciună le-am primit în familia mea. Am văzut ce rişti dacă te prefaci, te ascunzi, minţi. Nu mă interesează ce vor spune alţii despre mine, m-am judecat eu destul pe mine. Da, în viaţă greşim, greşim… Important pentru noi e să recunoaştem când greşim." ( sursa text - http://www.danap.ro/alina-nedelea-sa-fii-sincer-inseamna-sa-fii-liber/ )

Imi pare rau ca nu am putut ajunge la evenimentul de lansare, acum dupa ce am citit cartea realizez ca mi-ar fi placut foarte mult sa o cunosc pe Alina Nedelea in persoana, dar sunt sigura ca vor mai exista ocazii :).

Multumesc inca o data Editurii All pentru acest cadou de inceput de an. Multumesc Alina pentru sinceritatea cu care ai umplut o intreaga carte! Pentru doritori, cartea poate fi comandata aici.

Despre autoare:

Alina Nedelea a studiat actoria în Bucureşti şi a debutat în 1993, cu rolul principal din pelicula Chira Chiralina. A jucat în Asfalt Tango (1996), iar în prezent îşi desfăşoară cariera în Italia, interpretând atât roluri în lungmetraje, cât şi în seriale de televiziune. Printre peliculele din palmaresul ei se numără L’amico di famiglia (2006), Arrivederci amore, ciao (2006), Attacco allo stato (2006), Il sangue dei vinti (2008). Alina Nedelea a primit premiul Santa Marinella Film pentru pelicula Ma che ci faccio qui (2006), iar în 2008 i s-a acordat premiul Caravella per il cinema în cadrul celei de-a XVII-a ediţii a galei Premio Cirri.

Niciun comentariu:

@templatesyard