"Acasa la tata"- o piesa rupta din viata reala - Lucica Radu

vineri, 14 decembrie 2012

"Acasa la tata"- o piesa rupta din viata reala


V-am spus cred si cu alta ocazie ca iubesc salile de teatru mici, unde publicul aproape ca face parte din piesa de teatru. Iubesc sa vad actorul de aproape, sa-i studiez mimica, sa incerc sa intru in pielea personajului asa cum o face si el.

Cautand prin lumea teatrala o piesa de vazut intr-o vineri seara am gasit piesa "Acasa la tata", in regia lui Alexandru Dabija la Teatrul Act. Am zis ca asta trebuie sa o vad, este cam greu sa nu vrei sa vezi o piesa in care il poti vedea pe Marcel Iures la 2m de tine :). 

Zis si facut, mi-am luat biletul, mi-am lasat haina la garderoba, mi-am gasit locul si am asteptat cuminte sa inceapa piesa. Nu stiu de ce mereu inaintea unui spectacol am fluturi in stomac de zici ca eu sunt actorul si eu trebuie sa dau viata unor personaje! 

In "Acasa la tata" putem sa ne descoperim unii dintre noi in viata noastra reala. Disputa dintre parinti si copii, invidia celor ce au ramas in sat proiectata asupra celui ce si-a luat viata in piept in capitala. Orgolii, frustrari si iubiri amestecate. Nimeni nu este fericit dar toti incearca sa isi arate fericirea in felul lui. Piesa in esenta se vrea a fi o comedie, insa, eu o incadrez intr-o zona de mijloc inre drama, tragedie si comedie.

Despre piesa "Acasa la tata" Ludmila Patlanjoglu de la Ziarul Ziua spunea:
În triplă calitate de regizor, scenograf, ilustrator muzical, Alexandru Dabija construiește cu simplitate și scrupulozitate un spectacol de cameră emoționant, bogat vizual prin trăirea actorilor. În spațiul auster, intim de la ACT, înconjurați de public ca un zid viu, interpreții, capacități remarcabil de regizor, întrupează cu rafinament psihologic personajele.” „Spectacolul “Acasă la tata” nu taie cu bisturiul, face o vivisecție pe un ton grav, dar și cu o atitudine detașată de umor și ironie.” „Deși au fost trișate de viață, personajele par să continue, probabil, să trișeze cu viața. “Acasă” nu este un loc al regăsirii și al speranței.
"Acasa la tata" este o piesa scrisa de Mimi Branescu, in regia lui Alexandru Dabija si in interpretarea actorilor: Marcel Iureș, Gavril Pătru, Gabriela Popescu, Ada Simionică, Şerban Pavlu, Mihaela Sîrbu, Constantin Drăgănescu. 



Piesa se joaca din 2009 si sper sa se mai joace pentru ca reprezinta un cumul de trairi, o Romanie schitata perfect si nu cred ca acest subiect se va duce vreodata. Este precum Caragiale, indiferent in ce secol traim vom regasi mereu personajele sale printre noi.

Daca gasiti in programul Teatrului Act aceasta piesa, grabiti-va si luati-va bilete, merita fiecare minut petrecut in sala de spectacol. Spectacolul se joaca mereu cu casa inchisa deci rezervati-va biletele din timp

Sursa foto - http://www.teatrulact.ro 

2 comentarii:

Ionut spunea...

Buna!

Am fost si eu la piesa "Acasa la tata" dar nu am avut norocul sa-l vad intr-un cadru mic ci intr-unul mare la Teatrul de Comedie.Ca de obicei, mi-am luat bilet aproape de scena asa ca nu am pierdut prea mult.Piesa surprinde foarte bine o mare parte a societati romanesti actuale.
Oamenii care nu reusesc sa se impuna vremurilor pe care le traiesc,bunul simt exterminat si compromisurile enorme sunt foarte bine scoase in evidenta intr-o maniera comica..
Este o drama cu cu foarte multe accente comice (expusa comic).
Valoarea piesei,cred ca,e data de umorul lui Petrica(glume,gestica).
Am observat ca foarte multi prefera piesele de teatru cu subiecte desprinse din viata reala curenta....
De curand am vazut"Ultimul Don Juan" la Notarra,si mi s-a parut mai comica si ,in acelasi timp,mult mai putin telenovelistica,pentru ca m-a facut sa reflect putin la niste tipologii,conflicte,.....Are si un substrat interesant dincolo de hahahahhihihihi.
Poate scrii ceva despre impresia ce ti-a lasat-o spectacolul.
Am vazut ceva nou pentru mine:spectacolele lui Dan Puric.Mi-a placut mult "Royal Fashion" si vreau sa ma duc la "Visul" pe 31 ianuarie.
O zi buna!

Lucica Radu spunea...

Buna! Multumesc frumos pentru comentariu si pentru vizita :). Ai perfecta dreptate in ceea ce ai spus mai sus. Mi-ar placea sa vad si eu Don Juan, este o piesa pusa pe lista de "to do" :)


O zi faina sa ai!

@templatesyard