Vacanta in Istanbul prin Kanal D si „Suleyman Magnificul – Sub Domnia Iubirii” - Lucica Radu

luni, 22 octombrie 2012

Vacanta in Istanbul prin Kanal D si „Suleyman Magnificul – Sub Domnia Iubirii”


De Turcia am auzit prima data undeva departe in scoala generala, pe atunci invatam mai mult despre Imperiul Otoman decat despre Turcia. Si lucrurile pe care le-am invatat atunci nu erau de bine, nu auzeam decat ca sunt cotropitori si ca ne invadau teritoriile si ne luau tribut. Dar, in ciuda acestui fapt am fost mereu fascinata de lumea lor jumatate europeana si jumatate asiatica :). Din pacate inca nu am ajuns sa o vizitez si imi doresc foarte mult. Amestecul de culturi, clasicul cu modernul, mizeria cu luxul totul este in mintea mea ca un peisaj de poveste cu Zana Buna si Zana cea Rea.

Am sa va descriu traseul meu imaginar legat de vizita mea in Turcia. Am auzit multe despre ei dar pana nu vad cu ochiul meu si pana nu ating pamantul lor nu am cum sa va spun daca imi place sau nu, cert este ca atunci cand voi vedea si voi simti aerul turcesc pe pielea mea am sa revin cu un review pe bune si nu unul imaginar.

As incepe din Istanbul, un oras viu si colorat, care cred ca este cel mai mare oras al Turciei cu 11 milioane de locuitori. Huge! M-as plimba de nebuna pe strazile lui abrupte, as gusta din toate felurile lor de mancare, n-as rata nicio moschee si m-as pierde prin Grand Bazar. De asemenea, nu as rata Hagia Sofia, Palatul Topakapi, Palatul Dolmabahçe Saray sau Turnul Galata. As vedea apusul de soare, undeva pe o terasa suspendata de unde as avea o minunata priveliste asupra orasului. Poate as merge chiar si la un meci de fotbal, daca e prin zona :).

Ankara, cel de-al doilea oras ca marime din Turcia si capitala acesteia, este al doilea oras pe lista mea. Am auzit ca nu trebuie sa ratez Mausoleul Ataturk - Anitkabir. Pentru cine nu stie, turcii au un adevarat cult pentru Atatürk - fondatorul Republicii Turce, iar mausoleul Anitkabir este un monument deosebit de important in Ankara. Pe langa alte obiective, as fi curioasa vad Casa Poporului - Halk Evi, ce credeati ca doar noi avem Casa Poporului?! Se pare ca au si ei :)

Si pentru ca imi doresc sa incerc nisipul fierbinte al plajelor, voi continua cu Izmir si apoi cu multe alte statiuni de la malul marii. In Izmir nu vreau sa ratez Templul Artemisei din Efes (Ephesus). Am auzit ca locatia sa este in orasul antic Efes, langa orasul modern Selçuk, la 50 km sud de Izmir. Este un loc cu o incarcatura istorica foarte mare, un loc unde te intorci in timp mai bine de 1500 de ani.  Templul grec inchinat zeitei Artemis, a carei arhitectura deosebita a pozitionat-o printre locurile de cinste in Lista celor 7 Minuni Antice, era considerat o casa a sufletului, fata de templul egiptean ce reprezenta casa zeului, sau catedrala - care in prezent este casa oamenilor. Artemis (Diana la romani) era in religia greaca zeita vanatorii si a naturii salbatice, iar in religia locuitorilor din Efes, era zeita fertilitatii. De asemenea, nu as rata numeroasele muzee, Bazarul Kizlaragasi Han si Fortareata de Catifea - Kadifekale ( Castelul ce poate fi vazut si astazi are cinci turnuri si ziduri in partea de sud, acestea din urma fiind restaurate de bizantini, selgiucizi si otomani. In cele din urma castelul a fost abandonat si abia dupa secolul XVIII zona a inceput sa fie locuita din nou. Castelul se afla la inaltimea de 186 m, fiind cel mai inalt punct al orasului Izmir. ).

Mi-ar fi placut sa va desenez si o harta a locurilor si a oraselor pe care le-as vizita in Turcia.... dar nu stau prea bine la capitolul desen :). Este un vis pe care sper sa il duc la capat, o vizita intre doua lumi, o adiere europeana si una asiatica...dar cine stie, am aflat ca cei de la Kanal D au o oferta interesanta pentru toti bloggerii. 

Kanal D îti poate aduce și ție un city break la Istanbul dacă scrii pe blog o poveste despre Turcia (detalii aici). Până atunci, dacă vrei să simți și tu atmosfera specifică Turciei, Kanal D te invită să urmărești serialul Suleyman Magnificul – Sub Domnia Iubirii, în fiecare luni și marti, de la ora 20:00″.



Niciun comentariu:

@templatesyard