Tara unde ingerii vin degeaba - un spectacol de suflet la Teatrul Masca - Lucica Radu

marți, 23 octombrie 2012

Tara unde ingerii vin degeaba - un spectacol de suflet la Teatrul Masca


Later edit: In luna noiembrie spectacolul "Tara unde ingerii vin degeaba" se joaca in zilele de 9, 24 si 30 Noiembrie! :)

Fiecare persoana se pregateste intr-un anumit fel cand merge la teatru. Unii studiaza actorii, altii povestea spectacolului, altii cauta scenariul sau inregistrari pe Youtube, iar eu nu studiez decat titlul si ma joc cu denumirea piesei in imaginatia mea. Imi dau tema de gandire, ce ar putea fi, cum este abordata piesa si ce actori sunt implicati. Asa sunt eu, imi plac surprizele, dar atunci cand surprizele sunt mai mult decat placute bucuria este maxima.

Dupa un weekend plin de cursuri si de informatii noi ( de, imi place sa invat continuu), duminica dupa amiaza, am apucat sa fur o ora de somn inainte sa plec spre teatru. Aveam mintea limpede deja si incercam sa ma gandesc ce voi vedea in acea seara. Ne-am pregatit si am plecat spre Teatrul Masca...In masina era liniste... parca fiecare din noi isi imagina ce va fi...La un moment dat El ma intreaba:
- Cum ziceai ca se numeste piesa asta?
- Tara unde ingerii vin degeaba, zic eu...
- Aha...parca ar fi o poveste rupta din Romania
- da..asa pare, din titlu...
- Pai...cum nu ai citit nimic despre piesa....?! ( zise el mirat)
- Nu, prefer sa fiu surprinsa si sa traiesc povestea live. Si totodata sa imi imaginez ce ar putea fi..
- ok...credeam ca tu cea mai informata fiinta de pe planeta :)), ai vrea sa stii ( zise el, razand). Dar, iti dau dreptate si mie imi place sa descopar necunoscutul....

Am ajuns cu cateva minute inainte sa se deschida usile salii...La intrare ne-a intampinat domnul Mihai Malaimare. Era cu o casca in ureche, atent la oamenii care intrau in teatru, nu omitea sa raspunda la saluturile spectatorilor ce ii treceau pragul...un mare domn...o mare forta a naturii  ( dar despre asta promit sa revin cu un articol separat).

O data inceput spectacolul, am inceput sa tresar la fiecare strigat al actorilor, sa simt pe pielea mea valul de sentimente pe care acestia le exprimau. Treceai intr-un minut de la ura la iubire, de la extaz la agonie sau de la frustrare la fericire... Un efort comun, de-a exprima toate aceste trairi, de a transmite spectatorilor prin mimica si gesturi mai mult decat ar putea spune printr-o mie de cuvinte. Chiar daca intreaga actiune se petrecea undeva intr-un sat din America Latina, m-am simtit intr-un sat uitat de lume din Romania, unde oamenii asteapta un miracol sa se intample pentru a-si reveni la viata.

Piesa a fost o provocare pentru mine, un exercitiu de imaginatie, un cutremur in suflet...o strigare...o fraza: " Este un inger!".


Pentru experienta de duminica, multumirile mele se indreapta ca de obicei doamnei Anca Florea si domnului director Mihai Malaimare pentru invitatie si pentru o seara de neuitat.

In luna octombrie spectacolul mai poate fi vazut pe data de 27, mai multe detalii despre bilete si program puteti gasi pe site-ul Teatrului Masca.

In incheiere, am sa va las cateva cuvinte pe care maestrul Mihai Malaimare le-a rostit despre piesa : Tara unde ingerii vin degeaba".
Țara unde Îngerii vin degeaba vă invită să descoperiți o lume în care realul se împletește cu fantasticul, în care istoria este un exercițiu al uitării și libertatea, un cuvânt golit de sens”.
 Sursa foto o gasiti  aici.


2 comentarii:

Dana Patranoiu spunea...

Plina de traire experienta ta... Mi-ai facut pofta sa vad ingerii :)

Lucica Radu spunea...

Sa stii ca este o piesa care te face sa treci prin toate starile... Sa mergi sa ii vezi daca ai timp :)

@templatesyard