Scoala pentru o Romanie Verde - recicleaza si ajuta natura! - Lucica Radu

miercuri, 17 octombrie 2012

Scoala pentru o Romanie Verde - recicleaza si ajuta natura!


Imi aduc aminte cu placere de momentele copilariei cand ma cataram prin toti copacii, alergam desculta si imi juleam genunchii si coatele spre disperarea mamei :). Nu am fost o domnisorica care statea cuminte si se juca cu papusile, am fost un copil energic care ar fi facut orice sa iasa afara sa se joace. Da, afara, tot ce se petrecea in natura era minunat pentru mine.

Chiar daca am crescut printre "betoane" la oras, am avut norocul sa copilaresc la curte si astfel am prins drag de natura. Tot aici am invatat sa o pretuiesc si sa ii inteleg rolul. Din pacate in ziua de astazi, cel putin la oras gasim din ce in ce mai greu o gura de oxigen pur. Toate cartierele sunt ticsite de masini iar parcurile incet...incet or sa se transforme in blocuri sau in mall-uri.

Viata insa si-a urmat cursul chiar si pentru mine, iar diminetile petrecute in curtea mea de la malul marii s-au micsorat substantial. Aerul incins si aglomeratia capitalei m-au acaparat cu totul, iar singura gura de oxigen pe care o iau mai des, este la o scurta plimbare in parc. :(

De curand insa, la initiativa unor prieteni am petrecut un weekend departe de Bucuresti, undeva aproape de Targoviste intr-un sat simplu, frumos, plin de paduri si poienite. Mi-am amintit de mirosul strugurilor copti, de mirosul ierbii dupa ploaie si de aerul curat. Mi-am incarcat bateriile pentru o buna perioada, dar m-am intristat cand am realizat cat de cruzi suntem noi oamenii fata de natura. Nu o apreciem si nu avem grija de ea, de aici si atatea probleme de sanatate pe care ni le ofera poluarea din jur.

Atunci cand am auzit de actiunea celor de la Zibo.ro, am zis ca voi face tot ce pot pentru a-i sprijini si a-i ajuta. Totul pentru o Romanie mai verde si mai curata! Sprijin campania “Scoala pentru o Romanie Verde” prin intermediul careia, copiii din scoli si licee colecteaza hartie sau pet-uri, sunt rasplatiti pentru aceasta si mai apoi sunt plantati 1 milion de copaci. Da, ati auzit bine 1.000.000 de copaci!

In programul “Scoala pentru o Romanie Verde” se poate inscrie orice gradinita, scoala sau liceu din Romania. La fiecate 10 tone de hartie colectata, scoala va primi 1000RON in produse sau bani cash. De asemenea, pentru fiecare 500 de pet-uri de Aqua Carpatica adunate, scoala va primi 50 de caiete si 50 de pixuri.  “Ziua impaduririi” va fi organizata in in aprilie 2013 sub sloganul "Un copil, un copac!", tot atunci vor fi plantati si cei 1 milion de copaci.


Proiectul a inceput pe 1 octombrie 2012 si are ca scop colectarea hartiei si PET-urilor, educarea copiilor, salvarea si plantarea de copaci cat si dotarea scolilor. Daca vrei sa ajuti si tu la pastrarea naturii, recicleaza pet-urile de Aqua Carpatica si hartia, cauta centrul de reciclare cel mai apropiat pentru tine si du-le acolo. Poti face asta si tu! NATURA merita sprijinul nostru, al tuturor! 



4 comentarii:

Ziborianul spunea...

Lucica, multumesc frumos pentru articol.
Sa stii ca ne-am organizat astfel incat oricine sa se poata implica.
Daca cineva colecteaza minim 500 de kg hartie, trimite email pe eco@zibo.ro si in maxim 3 zile, Zibo prin partenerii sai, va ridica cantitatea respectiva de hartie. In procesul verbal de predare primire, cel care va preda va specifica scoala pentru care face predarea! :)

Lucica spunea...

Cu multa placere :) Fac tot ce pot sa va ajut!

Si super ideea cu colectarea individuala. Good work! >:D<

Racautanu Aurel spunea...

Uite ce premiu am obtinut! Ti se datoreaza si tie. Multumim frumos: http://www.youtube.com/watch?v=vJg3GFiPeSs&feature=youtu.be

Lucica Radu spunea...

Felicitari! Chiar meritati locul 1! Tineti-o tot asa :).

@templatesyard