Ce face omul din dragoste - Tort de nuca cu crema de ciocolata si visine - Lucica Radu

miercuri, 17 octombrie 2012

Ce face omul din dragoste - Tort de nuca cu crema de ciocolata si visine


Cand este vorba de gatit si mai ales cand vine vorba de prajituri sunt prima care sare sa se apuce de treaba :). De cum am vazut campania lansata de cei de la Blogal Initiative pentru restaurantul brasovean Paradis by Carmolimp am zis ca trebuie sa va povestesc despre o reteta draga mie si pentru ca este foarte gustoasa dar si pentru ca are o poveste frumoasa si haioasa totodata in spate :).

Stiti si voi cum este cu fiorul iubirii si cu fluturii din stomac dar nu stiti cum e cu nebunia iubirii si ce te aduce ea in stare sa faci. :) Dragilor, sa stiti ca ceea ce urmeaza este o poveste adevarata presarata cu umorul prezent la fata locului.

Se face ca era un week-end frumos de septembrie, undeva departe in 2007 si m-am hotarat sa vin in capitala sa imi vad "izbitul", ca de pe vremea aia se sarbatorea si o zi in plus a relatiei, daramite sase luni de relatie. Va dati voi seama ce nebunie era in capul meu atunci ( intrebati-ma acum daca as mai face asa ceva :)). Niet!). Pe langa bagajul meu, am pus agenda cu reteta de tort si ingredientele necesare. Da...da, ati auzit bine, m-am carat cu toate ingredientele de la Constanta la Bucuresti. Stiu...stiu ca gaseam si aici dar nu aveam timp sa mai merg si la cumparaturi. Planul insa era bine facut...El mergea la concert vineri seara, nu mai stiu cine venise exact, cred ca Therion, iar eu aveam timp sa pregatesc minunea de tort. Va dati seama, sa ratez bunatate de concert pentru a sta in bucatarie...dar na vorba aceea "Dragostea trece prin stomac", m-am adaptat.

Zis si facut, plecat baiat la concert, pus sortul in fata si start cooking :). Si da-i si scoate ingredientele ascunse prin troler, insira-le pe masa de lucru, aprinde cuptorul si sa ii dam bice. Tortul pe care l-am ales are in compozitia sa un blat cu nuca iar umplutura a fost crema de ciocolata cu visine. Haina tortului a fost frisca si 2 artificii.
Blat tort: 10 oua, 2 linguri cacao, 10 linguri zahar, 10 linguri apa clocotita si 250 grame nuca macinata. Zaharul cu cacaoa se amesteca cu apa, se adauga nuca macinata, apoi galbenusurile pe rand doua cate doua, iar la final albusurile batute spuma. Compozitia se imparte in trei si se coace in forma de tort pe hartie de copt fiecare foaie in parte.
Crema de ciocolata: 300 de grame de zahar pudra, 7 linguri de apa fiarta, 150 gr de ciocolata topita si racita, esenta de rom/migdale si 70 gr de unt. Se mixeaza zaharul cu apa pana se obtine o crema densa, se adauga ciocolata, esenta si apoi untul.
Pentru ornat am folosit frisca HuLaLa lichida. In interior am pus un foaie de tort, crema de ciocolata peste si visine fara samburi din compot. :)
 Astfel toate pregatite pe fuga dar cu atentie sa nu stricam nimic, am facut ordine, am aerisit bine si am dat cu mult spray de camera sa nu miroasa a prajitura cand intri in casa si m-am facut comoda in timp ce tortul meu se odihnea la frigider.

Tarziu in noapte, dupa ce s-a terminat minunea de concert a aparut si printul ratacitor acasa, cu parul valvoi de la atata dat din cap la concert si rupt de somn. Va dati seama ca mai avea putin si imi strica surpriza cu fata lui obosita :)). Se duce agale in bucatarie, eu nici nu m-am miscat din fotoliu, si vine cu un zambet din ala mare cat casa si ma intreaba dar ce e cu tortul ala in frigider ( :)) va dati seama ca barbatii nu tin minte detalii de genul: astazi am implint o luna si trei ore de cand am fost prima oara la film impreuna). I-am explicat cu zambetul pe buze despre ce era vorba si ceea ce a urmat nu va mai povestesc :)). Tortul a fost atacat precum turcii la Oituz, in timp ce ne amuzam copios pe seama mea si a excursiei mele la Bucuresti cu tot cu ingredientele necesare prepararii tortului prin bagaje.

Astfel toate fiind spuse la cinci ani si o luna de la aceasta isprava ( dupa cum spuneam, sunt femeie si tin minte toate detaliile) ma gandeam ca ar fi dragut sa sarbatorim tot impreuna nu cu un tort facut de mine ci cu bucatele delicioase de la restaurantul Paradis by Carmolimp din Brasov. Voi ce ziceti? :)

3 comentarii:

BloglaInitiative.ro spunea...

suntem de acord cu tine:D

Dara spunea...

Deci... tortul ala e o nebunie!

Lucica spunea...

da...tortul este o nebunie caloric :))

@templatesyard