Despre oameni si prejudecati - Lucica Radu

vineri, 4 mai 2012

Despre oameni si prejudecati


Nu pot sa imi scot din cap ceea ce mi s-a intamplat azi...a fost ca un vis urat...
Veneam agale spre birou din pauza de masa si ne opreste o femeie in doliu trecuta putin de 50 de ani sa ne intrebe daca avem cumva cartela de telefon public. Nu aveam, de fapt nu mai avem asa ceva de multi ani, dar nu am putut sa o lasam asa. Prietena mea i-a oferit telefonul sa sune unde avea nevoie, dar aceasta a rugat-o sa sune ea la un numar. Incepe sa planga usor si ne spune printre suspine ca trebuie sa vorbeasca cu doctorul de la morga sa ii spuna cand sa mearga sa isi ia baiatul si cat o costa. Nu era din Bucuresti si era precum o furnica printr-o turma de elefanti...nu stia pe unde sa o apuce. Ne spune ca baiatul ei suferea de schizofrenie si a murit calcat de o masina....Iar noi dupa ce am vorbit cu doctorul ii spunem ora la care trebuie sa mearga sa il ia de la morga si suma pe care trebuie sa o aiba pregatita - 1800 ron. Aceasta era pretul pe care trebuia sa il plateasca pentru a-si putea duce copilul acasa. Ne-a spus ca preotul de la manastirea de langa a ajutat-o cu 500 ron si ca mai primise de la cineva inca vreo 300 ron, dar cand a auzit suma pe care trebuia sa o stranga s-a ingrozit numai la gandul ca nu stia de unde o sa mai faca rost de bani intr-o ora. Am intrebat-o daca i-a facut cineva un calmant si a zis ca i-au facut in spital. Era sfasiata de puteri...Am ajutat-o cu ce am putut si noi si am lasat-o acolo. Nu stia cum sa ne mai multumeasca...dar de fapt noi nu facusem prea multe...

Am plecat cu un gol mare in stomac...un gol pe care il am si acum cand relatez aceasta intamplare. Din cauza multor profitori care au reusit sa pacaleasca oamenii, am ajuns sa ii catalogam pe toti cei care ne cer ajutorul, chiar daca acestia au reala nevoie de noi. Pe langa asta ma gandeam, cum oare este posibil sa lasam pe strazi oameni cu boli grave, oameni care nu isi pot purta singuri de grija. Schizofrenia este o boala crunta care se comporta prin delir si halucinatii. Daca nu este tratata constant, oamenii aceia nu mai traiesc in aceiasi realitate ca si noi. Traiesc in lumea lor... 

Traim intr-o lume plina de prejudecati...intr-o lume plina de ura si de lipsa de respect fata de semeni. Traim intr-o societate care nu ne permite sa fim umani...ne inchidem in noi si mai mult sau mai putin devenim niste "schizofrenici sociali". Suntem preocupati numai de noi, fara sa ne mai intereseze de cei din jurul nostru! Suntem plini de frustrari si prejudecati si de cele mai multe ori uitam sa vedem si partea plina a paharului. 

Oameni buni...zambiti, ajutati-va semenii si iubiti-va viata mai mult!

Niciun comentariu:

@templatesyard