Portretul unui barbat imatur - #vAlluntar - Lucica Radu

joi, 22 martie 2012

Portretul unui barbat imatur - #vAlluntar

Trenul abia pleca...m-am asezat confortabil pe un scaun, mi-am asezat atent cafeaua sa nu se rastoarne si mi-am deschis cartea. Pentru aceasta calatorie am ales "Portretul unui barbat imatur"de Luis Landero.

Primele pagini ale cartii par scrise fara noima de un om cu tulburari mentale, dar cu cat incepi sa intri in miezul cartii totul se transforma. Uiti si de drumul lung pe care il ai de parcurs intr-un tren uitat de lume, uiti si de problemele care te macina de zi cu zi. Te captiveaza povestea cu totul, te duce intr-o alta lume...

Autorul isi aduce in prim plan viata sa, una extrem de obisnuita si cu toate astea foarte deosebita. O viata in care cunoaste diverse personaje si trece prin intamplari diverse, uneori absurde. Toate acestea sunt imbracate in ironie si sarcasm.

Lasand deoparte plictiseala de zi cu zi, autorul-povestitor filozofeaza pe diverse teme clasice, cum ar fi: dragostea, viata sau moartea. Are momente in care incearca sa isi dea seama cine este cu adevarat si incotro se indreapta calea lui. 

Sa fie povestitorul acestui roman un sarlatan, un clovn trist, un filosof ratat, un barbat cu prea multe sau prea putine virtuti, un idealist vulnerabil sau un cinic monstruos? 

Mai multe va las sa descoperiti singuri citind aceasta carte. Deoarece cartile nu se povestesc...se scriu sau se citesc :).

Sper ca v-am provocat sa cititi cartea si sa lasati un comentariu.Recenzia este inscrisa in campania #vAlluntar despre care v-am povestit aici.  Fiecare comentariu la acest articol aduce cuiva o carte.

4 comentarii:

Ea spunea...

Vreau si eu cartea!

Iusty spunea...

Vreau si eu sa descopar cine este cu adevarat povestitorul. Din descrierea ta, cred ca fiecare dintre noi se poate identifica cu el la un moment dat, cu un clovn trist, sarlatan sau idealist.

AncaB spunea...

daca stau bine sa ma gandesc..din recenzia facuta cred ca pot regasi pe fiecare dintre noi...toti avem o viata aparent obisnuita dar si deosebita in acelasi timp, toti traim momente de absurditate si ironie, macar pe moment cand nu stim cum exact sa le interpretam, toti suntem un pic, asa cum spunea si Iusti, clovni, tristi, sarlatani sau idealisti...desi nu am citit cartea cred ca ea descrie natura umana, cu umbrele si luminile ei...iar in esenta cred ca fiecare ne cautam drumul in viata, ne cautam pe noi insine..

simplujurnal spunea...

Ne lasi asa cu o intrebare? Poate e toti laolalta...

@templatesyard