Produse romanesti - Lucica Radu

joi, 3 noiembrie 2011

Produse romanesti

Recunosc ca uneori imi este asa de dor de copilarie...incat as face orice sa intorc roata timpului macar pentru o zi ...back in time.
Am fost un copil norocos, chiar daca nu am avut parte de super jucarii, am avut parte de super parinti care s-au zbatut sa imi ofere o copilarie cat se poate de frumoasa. Am crescut la curte ( si imi este asa dor de casuta mea si de floricelele mele de la Constanta :| ), iar tata a avut mereu grija sa avem in curte legume si fructe cat mai multe si cat mai variate. De cand paseai in curte erai intampinat de doi ciresi imensi ce pazeau cu strasnicie intrarea iar doua tufisuri pline cu coacaze rosii isi faceau loc la poalele ciresilor printre lalele si narcise. Smochinul era plin de fructe gata de cules, iar in spatele casei, zmeura si afinele incepusera sa se coaca. Era vara inca iar vita de vie inca era verde, strugurii dadusera in parg, dar mai este ceva timp pana la toamna cand or sa fie culesi.
Randuri de rosii, ardei, ridichi, morcovi, ceapa si alte legume erau plantate si ingrijite cu drag. Iar corcodusul era mereu supus atacurilor copiilor de pe strada care se suiau pe gard sa fure din fructele abia formate pentru a le manca cu sare :). Cam tot ce se putea cultiva in curte in materie de fructe si legume tata cultiva, doar pentru a fi sigur ca ceea ce mancam este natural si ingrijit de mana lui. O data cu disparitia lui, a inceput sa dispara si micuta gradina :(. Au ramas fructele, floricelele si pomisorii frumosi tunsi din curtea mea. Vita de vie, batrana si ea de pe acum inca tine umbra in jurul casei, dar nimic nu mai este la fel. Gustul rosiilor adevarate le gasesc foarte greu acum...totul se gaseste la HyperMarket, iar daca vrei ceva cu adevarat bun, poti incerca in piata, dar si acolo ai surprize ca produsele sa fie importate.


Crescand cu produse romanesti, imi este dor de acel gust natural, de acele produse sanatoase. De curand insa, am ramas placut impresionata de initiativa celor de la REAL de a incepe un program de parteneriate cu producatori locali prin care sa aduca cat mai multe produse traditionale pe rafturile magazinelor sale. In septembrie la magzinul din Baia Mare au organizat Targul Producatorilor Locali, care a avut un real succes in acea zona.


Initiativa laudabila a celor de la REAL sper sa dureze cat mai mult si de asemenea sper ca si alte lanturi de magazine sa preia aceasta intiativa, pentru a readuce in casele romanilor produse cu adevarat romanesti!


Cred ca putem si noi sa aducem o mana de ajutor programului - Produceti romaneste, vindem romaneste, prin refuzul de a cumpara produse importate si prin cumpararea celor crescute pe pamant romanesc. Voi ce parere aveti despre asta? Nu va este dor de gustul de odinioara al legumelor si al fructelor?


Nota: Acest articol este scris pentru SuperBlog etapa nr 15.

Niciun comentariu:

@templatesyard