Tu stii ce zi e astazi? - Lucica Radu

sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Tu stii ce zi e astazi?

Recunosc..eu sunt si voi fi o romantica incurabila...Si, da iubesc poezia...si e normal sa stiu ce zi este astazi...Poate tie iti place sau nu...poate ai citit sau nu...dar pentru mine poezia lui Eminescu a fost cea ce mi-a desenat adolescenta...am trait prin ea...
Astfel, astazi e ziua poetului Mihai Eminescu  (născut ca Mihail Eminovici) la 15 ianuarie 1850. Si tot astazi, incepand de anul acesta sarbatorim si Ziua Culturii Nationale. 

Iubind în taină... 
                                              de Mihai Eminescu

Iubind în taină am păstrat tăcere,
Gândind că astfel o să-ţi placă ţie,
Căci în priviri citeam o vecinicie
De-ucigătoare visuri de plăcere.

Dar nu mai pot. A dorului tărie
Cuvinte dă duioaselor mistere;
Vreau să mă-nec de dulcea-nvăpăiere
A celui suflet ce pe al meu ştie.

Nu vezi că gura-mi arsă e de sete
Şi-n ochii mei se vede-n friguri chinu-mi.
Copila mea cu lungi şi blonde plete?

Cu o suflare răcoreşti suspinu-mi,
C-un zâmbet faci gândirea-mi să se-mbete.
Fă un sfârşit durerii... vin' la sânu-mi.

2 comentarii:

Mădălin Ciortea spunea...

Frumoase versuri! Recitind de curand Eminescu am realizat ca, lasand in urma lecturile Luceafarului, am pierdut din vedere o lume cu metafore inalte.

alia spunea...

Eminescu a fost prima mea dragoste :)! Ciudat e ca am aflat ca poeziile de dragoste suunt ceva mai diferite de scrisorile catre Veronica Micle, nu contin asa mult romantism.Era un adevarat geniu, oricum, avea dreptul sa simta si sa scrie tot ce vrea.

@templatesyard