Trecut-au anii - Lucica Radu

marți, 21 decembrie 2010

Trecut-au anii

Tu ce faci Romane pe 21-22 decembrie?
Multi dintre voi poate nici nu va mai amintiti...poate nici nu erati nascuti sau poate ati trecut cu vederea...insa eu imi amintesc perfect...parca a fost ieri. Eram doar un copil de aproape 6 ani ce statea in picioarele parintilor...zbenguindu-se de colo...colo in asteptarea mosului...da era iarna, 21-22 decembrie 1989. Am auzit doar atat..Bucurestiul a luat foc...Stiam ca Bucurestiul este capitala tarii...si mai stiam ca fratele meu era in armata la Bucuresti, un fior rece mi-a patruns trupul fraged de copil.
S-a varsat mult sange nevinovat pentru libertate...pentru democratie...Acum stau si ma gandesc cum am fi fost noi acum..ce acces am fi avut noi la informatie daca nu se intamplau toate astea? Si totusi...intr-o imagine de ansamblu...nu vad nimic schimbat in bine in Romania...vad rautatea revarsata peste neamul nostru....si vad cum fug toti mancand pamantul printre straini in speranta de mai bine...

Sa speram ca 2011 ne va aduce mai multe realizari si o Romanie mai buna...

4 comentarii:

Dara spunea...

Azi e 21, nu?
Mda, pai ce sa fac? I-am mai dat putin de lucru masinii de spalat, mancarea e pe foc, imi beau cafeaua si rasfoiesc cateva bloguri.

S-au schimbat multe in 21 de ani. Si nu neaparat in bine.

Imi place insa ca iti pastrezi doza de optimism.

Lucica spunea...

tu iti dai seama ca fara farama asta de optimism nu as mai exista?! atat mi-a mai ramas...:)

Dara spunea...

Stiu draga mea, stiu! O am si eu, numai ca acum e putin sufocata de realitate.

Aseara am vaccinat copila si am trecut pe la o farmacie sa-i iau un antipiretic (pentru ca ma astept la reactii adverse cu ceva febra). Am luat un siropel care in mod normal se da compensat. Era mai scump cu 50% fata de cat il stiam acum doua luni. Stii care e frumusetea? Ca e singurul antipiretic care se mai da compensat la copii si pe care farmaciile refuza sa ti-l dea compensat pe motiv ca nu mai sunt fonduri. In schimb se dau antibiotice scumpe de care nu are lumea neaparat nevoie. Am venit acasa bombanind ca o ţaţă, tot drumul!

M-am umplut de nervi si am ajuns la concluzia ca n-am cum sa o mai contrazic pe mama cand imi spune cu naduf ca era mai bine pe timpul lui Ceausescu. Ea are avantajul de a sti cum a fost, pe cand eu...

Lucica spunea...

:) Era mai multa disciplina...se pare ca romanului ii place sa faca treaba doar daca se tipa ca la armata la el....:| Eu l-as aduce pe Tepes sa traga cativa in teapa...

@templatesyard